dijous, 7 d’abril de 2011

La piràmide de l´alimentació saludable

Què he de menjar?


















Els aliments rics en hidrats de carboni ens donen energia. Els cereals, com el blat (pa i pasta), l’arròs i la dacsa, els llegums i els fruits secs, formen la base de la piràmide i d'una alimentació saludable.
Menja'n de 4 a 6 racions al dia.
 
El segon nivell el conformen les fruites i verdures.
A diari has de menjar dues o mes fruites, una d'elles rica en vitamina C.
De verdures és recomanable prendre'n dues o més racions diàries, de les quals una, com a ensalada.


Els lactis per una banda, i peix, carn i ous per l’altra, constitueixen el tercer nivell, són aliments plàstics.
Consumeix de 2 a 3 racions de lactis al dia. Consumeix mes peix que carn a la setmana, i menys de 4 ous a la setmana.

Els greixos ocupen el vèrtex, cal vigilar-ne el consum.
Utilitza oli per a les ensalades i els fregits, però no abuses dels fregits.

     



1 comentari:

jr ha dit...

Doctor Miguel Molina,
m'he passejat pel seu bloc i vull felicitar-lo per la seva tasca de divulgació de la medicina familiar. Tant de bo que moltes persones fessin el mateix!